Kapitel 6: Der skabes et klientel

Reklame for psykofarmaka på tv har været enorm succesfuld.

Alene i de første 3 år, siden tv-reklamer blev tilladt, er salget af psykofarmaka skudt i vejret med 250 procent. Med bruttosalg, der nu når rekordhøjder, bruger medicinalindustrien 2,9 milliarder dollars om året alene på tv-reklamer. Påfund såsom ”patientstøttegrupper” og påtrængende ”vurderingsredskaber” føjer til klientelet.

Nu om dage bruger medicinalfirmaer over 5,3 milliarder dollars om året på markedsføring af receptpligtig medicin – næsten ni gange mere end for ti år siden.

Resultatet? Salget af psykofarmaka på verdensplan er steget til 80 milliarder dollars om året.

Alt imens psykiatere egenrådigt ignorerer den kolossale menneskelige tragedie, de har skabt.

FAKTUM: TeenScreen-programmet alene screener for øjeblikket hundredtusinder af skolebørn for psykiske forstyrrelser i over 500 amerikanske skoler i 43 stater.

DOWNLOADS